مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی، با محوریت کتاب «خداحافظ سالار» آغاز شد

دبیرخانه‌های مسابقه‌های کتاب‌خوانی روشنا و کتاب و زندگی، در دور جدید، به‌صورت مشترک مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی کتاب «خداحافظ سالار» را برگزار می‌کنند.

به گزارش شبکه فعالان جهاد و شهادت(وارثون)، کتاب خداحافظ سالار، خاطرات همسر سردار شهید حسین همدانی است که حمید حسام، نویسنده برجسته دفاع مقدس آن را به رشتۀ تحریر درآورده است.

این مسابقه از بهمن ۹۶ تا خرداد ۹۷ برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب به کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور مراجعه کنند یا عدد ۱ را به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۰۰۰ بفرستند.

همچنین امکان خرید کتاب در سایت دبیرخانه مسابقه به نشانی www.rushana.ir نیز وجود دارد.

«خداحافظ سالار» را نشر بعثت ۲۷ منتشر کرده و در ایام مسابقه، با قیمت ۱۴ هزار  تومان به فروش می‌رسد.

این کتاب در ارتباط با حضور سردار سرلشکر شهید حاج حسین همدانی و خانواده‌اش در سال ۱۳۹۰ در سوریه و رشادت‌های این شهید گران‌قدر است.

کتاب «خداحافظ سالار»، خاطرات پروانه چراغ نوروزی همسر سردار سرلشکر شهید حاج حسین همدانی، قافله‌سالار مدافعان حرم است، که به زندگی و فراز و نشیب‌های این شیر زن بزرگ پرداخته که از کودکی آغاز و نهایتاً به شهادت سردار همدانی در سال ١٣٩۴ ختم می‌شود.

کتاب خداحافظ سالار به صورت داستانی است که شروع ماجرای آن از سال ۱۳۹۰ است، که شهید همدانی خانواده خود را در اوج بحران سوریه که دمشق در آستانه سقوط بود، آگاهانه به دمشق می‌برد.

بعد از بازگشت به ایران زمانی که سوریه امن و بحران سقوط دمشق کم می‌شود، خانم چراغ نوروزی شروع به نوشتن خاطرات کودکی خود می‌کند و به این صورت است که این کتاب با تکنیک بازگشت به گذشته به دهه ۴۰ برمی‌گردد.

زندگی شهید همدانی پر بوده از حادثه، مجروحیت، گمنامی و کارهای بزرگی که ناشناخته مانده است و بخشی از کتاب به خاطرات و نقش شهید همدانی در تأسیس ۳ لشکر سپاه در سال‌های دفاع مقدس، و مأموریت‌های متعددی از جمله حضور وی در آفریقا و نهایتاً دفاع از حرم اهل‌بیت در سوریه می‌پردازد. همه این‌ها در کنار شنیدنی‌های قصه حرم و مقابله با تکفیری‌ها در کتابی به عنوان خداحافظ سالار جمع شده است.

وارثون همه فعالان جهاد و شهادت را به شرکت در این مسابقه و حمایت از گسترش فرهنگ جهاد و شهادت دعوت می‌کند.