گردهمایی فعالان مردمی راهیان نور در جوار مسجد مقدس جمکران برگزار شد

فعالان مردمی راهیان نور به‌منظور شبکه‌سازی، برنامه‌ریزی و افزایش تعاملات در شهر مقدس قم گردهم آمدند که در این گردهمایی سرداران نادر ادیبی و عباس مطهری و شخصیت‌هایی از جمله سید احمد عبودتیان و حسین یکتا حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد شفیعیان دبیر شبکه فعالان مردمی راهیان نور در مراسم افتتاحیه این گردهمایی با اشاره به اینکه برخی افراد ناامید برای مردم یاس و ناامیدی به وجود آورده‌اند، اظهار کرد: اگر به گذشته انقلاب نگاه کنیم متوجه می‌شویم که وضعیت‌های بسیار دشوارتر و سخت‌تری در گذشته وجود داشته است که توانسته‌ایم سربلند از آن‌ها عبور کنیم.

وی با بیان اینکه امروز بنیان‌گذار راهیان نور در این همایش گردهم آمده‌اند، عنوان کرد: نخستین تلاش جدی ما در حوزه راهیان نور طراحی ستاد مرکزی راهیان نور با محوریت مردم بود که موجب شوق و اشتیاق در دل جامعه شده است.

دبیر شبکه فعالان مردمی راهیان نور از شکل‌گیری مجموعه‌های مردمی طی دهه‌های ۷۰ و ۸۰ یاد کرد و گفت: به همت گروه‌های مردمی فعالیت‌های تخصصی در زمینه خدمت به زائران راهیان نور دنبال و با اتصال مردم به مجموعه‌های دولتی نیز موجب پررنگ‌تر شدن تمام خدمات و فعالیت‌ها شد.

         

وی با بیان اینکه خطر کم‌رنگ شدن نقش و مسئولیت مردم در راهیان نور، در دوره‌ای به خوبی احساس شد، مطرح کرد: مجموعه وارثون به منظور جهت دادن به فعالیت‌های مردمی تشکیل شد تا مردم از مسیر جهاد و شهادت حذف نشوند همانطور که در موارد متعدد نیز مقام معظم رهبری تاکید کردند که راهیان نور باید مردمی باشد.

شفیعیان با اشاره به اینکه فعالیت در زمینه راهیان نور به خادم نه، بلکه عاشق نیاز دارد، خاطرنشان کرد: فعالیت مردم در قرارگاه راهیان نور ثمره‌های بسیاری دارد که یکی از آن‌ها تجربه‌های متعدد حرکت‌های منظم مردمی است که در نتیجه زمینه‌ساز ظهور اربعین شد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های دولتی با گذشت زمان به این نتیجه رسیدند که مجموعه‌های مردمی با آن‌ها هم‌سو هستند و در یک راستا فعالیت دارند و از همه مهم‌تر به این مجموعه‌ها نیازمند هستند، پس زمینه به رسمیت شناختن نیروهای مردمی فراهم شد.

دبیر شبکه فعالان مردمی راهیان نور با بیان اینکه امروز شاهد نخستین جلسه ستاد مرکزی فعالان مردمی راهیان نور هستیم، تصریح کرد: تلاش ما این است که با تبادل ظرفیت‌های موجود در سطح کشور به ویژه افزایش تعاملات بین فعالان مردمی دستاوردهای جدیدی را در حوزه راهیان نور رقم بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید جبهه فرهنگی کشور با تمام ظرفیت‌ها در راهیان نور فعال شود، ابراز کرد: شبکه مرکزی فعالان مردمی راهیان نور وظایف متعددی از جمله الگوسازی، معرفی و تجلیل از فعالان مردمی شاخص و برتر، حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی از فعالان مردمی راهیان نور، تسهیل‌گری و بسترسازی حضور گسترده فعالان مردمی در برنامه‌های راهیان نور، جذب و ساماندهی گروه‌های مردمی غیرایرانی و … دارد.

 

شفیعیان با بیان اینکه پس از جریان مقاومت، روایت‌گری از اهمیت بیشتری برخوردار شده است، یادآور شد: مقام معظم رهبری عنصر روایت را ابزاری قوی مقابل تهاجم فرهنگی دشمن می‌دانند و به موضوع روایت اتفاقات بهمن ۵۷ تا زمان جبهه مقاومت تاکید بسیاری دارند.

وی افزود: یکی از موضوعات اصلی که در این جمع باید مورد بحث و تفکر قرار گیرد چگونگی رونق دوباره راهیان نور پس از وقفه دوساله به دلیل کرونا است، چراکه امروز مردم با مشکلات متعدد اقتصادی و معیشتی نیز دست و پنجه نرم می‌کنند.

دبیر شبکه فعالان مردمی راهیان نور با تاکید بر اینکه مشکلات مردم خوزستان و راهیان نور باید به بهترین شکل ممکن حل شود، اظهار کرد: مشکلات بسیاری در خوزستان وجود دارد که نشان می‌دهد سکوت مردم این منطقه در طول این سال‌های طولانی از نجابت آن‌ها است و اگر امسال بخواهیم به زمین خوزستان قدم بگذاریم باید به مردم این استان نیز فکر کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان رئیس هیات مدیره جامعه ملی وارثون، سید احمد عبودتیان مدیر بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا، سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور، سردار عباس مطهری دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه، حاج حسین یکتا دبیر جمعیت امام رضایی‌ها از جمله شخصیت‌هایی هستند که در این همایش دو روزه به ایراد سخن خواهند پرداخت.

هم‌فکری و هم‌اندیشی فعالان مردمی راهیان نور با حضور مهمانان و شخصیت‌های حاضر در این گردهمایی طی این دو روز دنبال خواهد شد.