ترویج و حاکمیت فرهنگ متعالی جهاد و شهادت هدف نهایی وارثون است

 

حجت الاسلام شفیعیان بیان امام خامنه ای حفظه الله در مورد دفاع مقدس را روشن ترین بیان دانستند.

 

ایشان با اشاره به فرمایش معظم له که فرمودند؛ دفاع مقدس بر کشور حق حیات دارد، آن را نشانه توجه دادن رهبری معظم به جایگاه و نحوه توجه به فرهنگ جهاد و شهادت دانستند. و با بیان اعتقاد دست اندر کاران جامعه ملی وارثون به این فرمایش، اشاره کردند که فرهنگ جهاد و شهادت با تمام موضوعات و عرصه های فرهنگی مرتبط بوده و باید در آنها جاری گردد.

وی که در برنامه فرامتن شبکه افق و به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس سخن می گفت، پس از معرفی جامعه ملی وارثون، مهم ترین هدف این جامعه را شناخت فعالان میدانی در سطح کشور و خدمت به آنان بیان نمود.

ایشان با بیان وجود ۱۰ حوزه تخصصی در میان فعالان مردمی به شناسایی و سازماندهی آنان در قالب گروه های تخصصی و سپس رشد و مهارت افزایی آنان اشاره کرد.

در بخش دیگری از گفتگو و در پی سوال مجری برنامه در خصوص وجود شبهات و ابهامات متعدد در خصوص دفاع مقدس در ذهن جوانان و علل و راه کارهای رفع آن افزود: این مساله همان نگرانی رهبر معظم در موضوع دفاع مقدس یعنی تحریف است. تحریف و بیان غیر واقعی و یا به تصویر کشیدن مسائل نادرست از دفاع مقدس، زمینه ساز شکل گیری شبهات و پرسش های بسیار می گردد. مانند تصویری که از دشمن بعثی در بعضی فیلم های سینمایی ارائه می شود. در این تصاویر بلاهت و سفاهت و ضعف و گیجی و نافهمی در دشمن موج میزند ! اما آیا واقعا دشمن بعثی اینگونه بود !؟ بنابراین ارائه روایت درست از جمله موضوعات مورد نظر جامعه فعالان است و به آن پرداخته شده است.

همچنین در بخش دیگری از سخن، ایشان به فعالیت های مناسبتی اشاره و به محتوادهی و انجام اقدامات مربوط به جهاد و شهادت در ماه محرم و ایام اربعین اشاره نمودند و گفتند که برای نخستین بار یادواره ابومهدی المهندس و یاران شهیدش، در ایام اربعین و در وادی السلام برگزار شد.