چاووش بهشت، حرکت از آغوش شهدا به زیارت سید الشهدا

زائران حسینی نخستین قدم های پیاده خود را از میعادگاه گلزار شهداء و با معیت و همراهی والدین شهدا به سمت کربلا برداشتند.

 

اربعین سال ۱۴۰۲ شمسی یکی از بی نظیر ترین جلوه های عشق به شهدا و سید الشهدا را در خود داشت. در این اربعین زائران حسینی با تجمع در میعادگاه گلزارهای شهدا با کسب اذن از شهدای والا مقام و والدین گرانقدرشان، پیاده روی را به سمت سید الشهدا آغاز کردند.

در این ویژه برنامه که از آن با عنوان «چاووش بهشت» یاد می شد، علاوه بر زیارت قبور مطهر شهدا، زائران از روایتگری راویان نیز بهره مند شده و از پذیرایی مواکبی که در گلزارها برپا می شد استفاده نمودند.

از بهترین ویژگی های این مراسم حضور والدین شهدا در جمع زائران و بدرقه آنان بود. که علاوه بر تکریم آنان موجب خشنودی و جلب رضایت والدین شهدا بود.

این مراسم که با همراهی و مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار گردید، با هدف توجه به شهدای گرانقدر به عنوان راهگشا و گشایندگان طریق الی الکربلا و همچنین پاسداران شرافت، عزت و امنیت سرزمین های اسلامی از توطئه های استکبار جهانی برگزار گردید.

همچنین با توجه دادن به شهدای والامقام، قدم برداشتن به کربلا گامی و قدمی در مسیر یاری ولی خدا شمرده شده و رسم مجاهدت و سربازی نیز ترویج گردید، تا اربعین حسینی هر چه بیشتر به رزمایش ظهور امام عجل الله تعالی تبدیل گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید