نخستین دوره روایت پیشرفت و امیدآفرینی ایران قوی برگزار شد

دوره روایت پیشرفت و امیدآفرینی ایران قوی جهت توانمند سازی راویان و پیشکسوتان دفاع مقدس در دانشکده دافوس دانشگاه امام حسین ع به مدت ۴ روز برگزار گردید.

 

مهندس بهمن کهن، در توضیح این دوره گفت؛ این دوره در راستای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر وجوب جهاد تبیین، و ضرورت تجهیز و پرورش راویان در این خصوص برگزار گردید. در این دوره با دعوت از ۳۵۰ راوی شاخص و دارای تریبون از سراسر کشور و با بهره گیری از اساتید مجرب دانشگاه امام حسین ع، آخرین اطلاعات از دست آوردها و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران عرضه شد.

مسئول برگزاری دوره، ضمن اشاره به بخش های مختلف این دوره آن را از جهت محتوا و روش برگزاری دارای ویژگی های خاص دانست. حضور سخنرانان برتر همانند؛ سردار فدوی، دکتر سعید جلیلی، حجت الاسلام استاد ماندگاری و سردار حاجی زاده از ویژگی های این دوره بود. همچنین بازدید از مراکز فن آورانه دانشگاه امام حسین مانند؛ آزمایشگاه تونل باد، آزمایشگاه فن آوری های آب، آزمایشگاه موتورهای پهپاد و آزمایشگاه تجهیزات دریایی از جمله بخش های جذاب این دوره به حساب می آید. دعوت از خانواده و نویسندگان مربوط به شهدای علمی کشور از جمله؛ همسر شهید علی محمدی و نویسنده کتاب در خصوص این شهید عزیز، نویسنده کتاب خط مقدم در مورد شهید تهرانی مقدم، شاگرد شهید شهریاری و نویسنده کتاب استاد، و شاگرد شهید شهریاری از دیگر مدعوین و ارائه کنندگان در این دوره بودند.

در بخش دیگری از این دوره شاهد حضور مدیران و دانشمندان علمی کشور در بخش های، فضایی، تجهیزات پزشکی، علوم ژنتیک، تجهیزات پروازی و غیره بودیم که یک روز از این دوره را به خود اختصاص داد.

در نهایت با بازدید حاضران در این دوره از نمایشگاه فناوری های هوا و فضای جمهوری اسلامی ایران در جاده کرج، با ارائه سردار حاجی زاده، آخرین توانمندی ها و ظرفیت های جمهوری اسلامی در این بخش ارائه گردید.

آقای کهن افزود ویژگی اصلی این دوره توجه به سرمنشاء پیشرفت های کشور یعنی دفاع مقدس بود. دفاع مقدس به عنوان یکی از پیروزی ها و موفقیت های چشمگیر کشور در سالهای اول انقلاب، خود سر منشاء بسیاری از فناوری های امروز کشور است. لذا در این دوره سعی شد تا این ارتباط به روشنی معنی شده و به راویان عزیز دفاع مقدس منتقل گردد.