حضور پرشور فعالان مردمی در راهیان نور ۱۴۰۱-۱۴۰۲

بیش از ۳۰ موسسه مردمی و مجموعه های علاقه مند به خادمی شهدا در راهیان نور به ارائه خدمات فرهنگی پرداختند.

 

به گزارش مدیر شبکه مرکزی فعالان مردمی راهیان نور کشور، حضور مجموعه های مردمی در راهیان نور در راستای کمک به متولیان برگزاری این عملیات فرهنگی و ارتقاء سطح بهره مندی زائران است. این عملیات بزرگ فرهنگی که حضرت امام خامنه ای حفظه الله از آن به فناوری یاد کردند بزرگترین پروژه فرهنگی کشور جهت انتقال فرهنگ جهاد و شهادت و سیره شهدای والامقام ۸ سال دفاع مقدس می باشد.

حجت الاسلام شفیعیان با اشاره به حضور متنوع فعالان مردمی در راهیان نور، تنوع در موضوع، مکان و زمان حضور را از جمله ویژگی های این حضور بیان کردند. فعالیت در عرصه یادمان داری، اقدام به برپایی نمایشکاه کتاب و عرضه محصول، اجرای عملیات تربیت حماسی کودک، توجه به مجاورین یادمان ها و فعالیت جهادی برای مناطق کمتر برخوردار خوزستان، احیاء یادمان های کمتر توجه شده، سرکشی و تجلیل از خانواده های شهدا استان، برگزاری نشست فعالان مردمی در اهواز و در نهایت برگزاری گردهمایی فعالان مردمی جهاد و شهادت استان خوزستان از جمله مهمترین فعالیت ها در راهیان نور بوده است.

ایشان برخی از فعالیت ها را شاخص و نشانه توجه فعالان مردمی به ابعاد مختلف در راهیان نور دانستند. احیاء یادمان گمبوعه در ۱۵ کیلومتری اهواز، سرکشی و تجلیل از خانواده شهدای عشیره بوعذار شوش، احیاء گلزار شهدای آبادان، انجام اردوهای جهادی در آبادان و تجمع فعالان مردمی در خوزستان از جمله اقدامات شاخص و ویژه در راهیان نور به حساب می آیند.

ایشان با اشاره به نقش مردم در برپایی زیارت با معرفت شهدا، تسهیل گری برای حضور فعالان مردمی را اصلی ترین وظیفه شبکه مرکزی فعالان مرمی راهیان نور دانسته و تلاش بر هدایت زائران به سمت انجام زیارت با معرفت را هدف غایی آن دانسته اند و از همه مسئولین به خصوص مسئولین ستاد مرکزی راهیان نور خواستند با توجه بیشتر و اهتمام ویژه به فعالان مردمی آنان را در تحقق این اهداف یاری نمایند.