یادمان شهدای روحانیت در گلزار شهدای آبادان ایجاد شود

مدیر مؤسسه فرهنگی میقات ظهور گفت: با توجه به دفن نخستین فرمانده شهید روحانی دفاع مقدس شهید حجت‌الاسلام شریف قنوتی در گلزار شهدای آبادان پیشنهاد شده است که این گلزار به عنوان یادمان شهدای روحانی معرفی شود.

مدیر مؤسسه فرهنگی میقات ظهور گفت: با توجه به دفن نخستین فرمانده شهید روحانی دفاع مقدس شهید حجت‌الاسلام شریف قنوتی در گلزار شهدای آبادان پیشنهاد شده است که این گلزار به عنوان یادمان شهدای روحانی معرفی شود.

راهیان نور 97| یادمان شهدای روحانیت در گلزار شهدای آبادان ایجاد شود

به گزارش شبکه فعالان جهاد و شهادت(وارثون) حجت‌الاسلام علی‌ وکیل‌پوردر گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در آبادان گفت: با توجه به دفن نخستین فرمانده شهید روحانی دفاع مقدس شهید حجت‌الاسلام شریف قنوتی در گلزار شهدای آبادان پیشنهاد شده است که این گلزار به عنوان یادمان شهدای روحانی معرفی شود.

وی در ادامه افزود: افزون بر دفن ۱۷۷ شهید گمنام در گلزار شهدای آبادان این گلزار مدفن علمای بزرگواری همچون آیت‌الله جمی، آیت‌الله دهدشتی همچنین در این گلزار نخستین روحانی شهید، شهید سید حسین پورهاشمی و دیگر شهدای روحانی مدفون هستند.

مدیر مؤسسه فرهنگی میقات ظهور با بیان این که فعالیت‌های فرهنگی را از ۷ سال پیش در گلزار شهدای آبادان آغاز کرده‌اند اظهار داشت: چون این منطقه یک منطقه استراتژیک است و اتوبوس‌ها از این منطقه به اروندکنار می‌روند، خادمی کاروان‌های راهیان نور را از اینجا شروع کردیم.

وی ادامه داد: اتوبوس‌ها را از ابتدای اتوبان به اینجا منتقل می‌کردیم و به مرور نمایشگاه‌هایی ایجاد کردیم و نیروهای ما از زائر به خادم و سپس مجاهد تبدیل‌شده و رشد پیدا کردند.

 مدیر مؤسسه فرهنگی میقات ظهور بیان کرد: به مرور زمان برنامه‌های خدماتی همچون یادمان داری، ایجاد پارکینگ، برگزاری ایستگاه صلواتی، واکس‌زدن، روایتگری و دیگر خدمات برای زائران در گلزار شهدای آبادان شکل گرفت.

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی صورت گرفته از سوی این مؤسسه ابراز کرد: فعالیت پژوهشی بر روی قبور مطهر شهدا انجام شد و پس از آن مصاحبه‌هایی با مادران و دیگر بازماندگان شهدا صورت گرفت و کتاب گلزار غریب برای آشنایی بیشتر با گلزار شهدای آبادان تدوین و منتشر شد.

وکیل‌پور خاطرنشان کرد: مجموعه یک قرارگاه جهادی به اسم «بچه‌های امام خامنه‌ای» دارد که از شهرهای تهران، اصفهان، آبادان، کرمان و قم اعزام می‌شوند و فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: این گروه‌های جهادی هر کدام در حوزه خودشان فعالیت می‌کنند و در مواقع ضروری عملیات مشترک انجام می‎دهند، مثلاً روز سوم زلزله کرمانشاه فراخوان دادیم و ۲۰۰ و خرده‌ای از بچه‌های جهادی ما از کل کشور جمع شدند و کار کمک‎رسانی به زلزله‎زدگان را در قالب یک قرارگاه در کنار قرارگاه امام رضایی‌ها شروع کردند.

مدیر مؤسسه فرهنگی میقات ظهور  بیان کرد: در طول سال هم برای انجام کارهای جهادی در مناطق محروم عملیات مشترک تعریف و فراخوان می‌دهیم تا بچه‎ها جمع شوند، در ایام راهیان نور علاوه بر اینکه گروه نمایشی ما در یادمان‌ها برنامه اجرا می‌کنند، گروه جهادی‌هایمان هم کار سازندگی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در کارنامه کار جهادی‌مان، حداقل ۱۵ عملیات مشترک داریم، ظرفیت قرارگاه جهادی ما به‌گونه‌ای است که بعضی وقت‌ها از گروه‌های دیگر هم می‌آیند و با ما همراه می‌شوند، مثلاً در برخی مواقع با گروه جهادی «منتظران ظهور» که یک گروه پزشکی است، عملیات مشترک انجام می‎دهیم.

وکیل‌پور یادآور شد: بازسازی و کمک به بهبود وضعیت منازل مسکونی در نزدیک گلزار شهدای آبادان یکی دیگر از اقدامات گروه جهادی بچه‌های امام خامنه‌ای است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این مؤسسه در آبادان بیان کرد: یکی از برنامه‌های فرهنگی ما در آبادان، برگزاری کلاس‌های قرآن و دیگر کلاس‌های آموزشی، اجرای برنامه‌های مفرح و شاد در پارک‌های آبادان و مناطق محروم این منطقه است.

وی در پایان گفت: از مجموعه‌های دست‌اندرکار فرهنگی و اردویی خواهشمندیم در کنار ساخت اردوگاه برای کاروان‌های راهیان نور به وضعیت فرهنگی مردم منطقه توجه کرده و امکانات رفاهی همچون سالن فوتبال،‌ والیبال، استخر و مانند آن برای استفاده دانش‌آموزان منطقه ایجاد کنند.