دبیر مجمع فعالان جهاد و شهادت: بقا و ادامه راهیان نور در گرو مردمی بودن آن است

دبیر مجمع فعالان جهاد و شهادت گفت: هر کجا که کار مردمی باشد قوام، دوام و اثر آن بیشتر است و هر کجا کار از مردم گرفته می‌شود، سمبلیک و کلیشه‌ای شده و در حقیقت از نظر محتوایی کمرنگ می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان، دبیر مجمع فعالان جهاد و شهادت با حضور در یادمان شهدای کربلای چهار در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران پویا, با اشاره به ضرورت حضور مردم در راهیان نور و راهیان نور مردمی گفت: حضور مردم در تمامی‌ عرصه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضروری و غیرقابل کتمان است.

وی در ادامه افزود: خداوند متعال در قرآن کریم در آیه ۲۵ سوره حدید می‌فرماید« همانا ما پیامبران خود را با دلایل قاطع و معجزاتى که حقانیت رسالت آنان را آشکار می‌ساخت فرستادیم و با آن‌ها کتاب آسمانى و دین را که معیار عقاید و اعمال انسان‌هاست فرود آوردیم، تا مردم همواره به عدل و داد برپا باشند.

حجت‌الاسلام جوشقانیان اظهار داشت: اگر انبیاء و ائمه بخواهند کاری انجام بشود، لازمه آن همراهی مردم و از طریق مردم و با اراده مردم است، به طور مثال عزاداری عاشورا ثمره اراده مردمی در تحقق آرمان‌های امام حسین(ع) است.

دبیر شبکه مؤسسات مردم نهاد راهیان نور بیان کرد: عزاداری عاشورا عزاداری حکومتی نیست، گروه‌های مختلف مردم با راه‌اندازی حسینیه‌ها، تکیه‌ها و هیأت های عزاداری با تلاش، کوشش و اراده مردم هر سال بیش از گذشته رشد و گسترش پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد:  بقا، ادامه و تأثیرگذاری راهیان نور در گرو مردمی بودنش است و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود فرمودند کاروان‌های راهیان نور یک مبارزه عظیم مردمی برای زنده نگه‌داشتن دوران پرعظمت دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام جوشقانیان تصریح کرد: اهتمام به مسأله حرکت‌های مردمی راهیان نور یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و هر کجا که کار مردمی باشد قوام، دوام و اثر آن بیشتر است و هر کجا کار از مردم گرفته می‌شود، سمبلیک و کلیشه‌ای شده و در حقیقت از نظر محتوایی کمرنگ می‌شود.

دبیر مجمع فعالان جهاد و شهادت وارثون ابراز کرد: مجموعه‌های مردم نهاد بسیاری در بحث راهیان نور شکل گرفته است که شبکه ملی وارثون مسؤولیت مرتبط کردن، ‌افزایی و حمایت از آنان را به عهده گرفته است و به زودی شاهد نقش پررنگ‌تر این مؤسسات هستیم.

وی در پایان گفت: نشست فعالان مردمی جهاد و شهادت استان خوزستان و سایر استان‌ها که در ایام راهیان نور در منطقه حضور دارند با هدف بررسی ظرفیت های استان خوزستان در راهیان نور(دولتی- مردمی)، ارائه گزارش و هم اندیشی میدانی فعالان استان خوزستان، اشراف مسئولین کشوری و استانی به ظرفیت های مردمی استان و همدلی و ایجاد ارتباط بین فعالان استان خوزستان، ۲۵ اسفندماه در پادگان شهید حبیب‌الهی اهواز برگزار می‌شود.