آزادی ۱۲ زندانی با مشارکت مردم در هفته دفاع مقدس

دبیر شبکه ملی فعالان مردمی جهاد و شهادت در البرز از توزیع پنج هزار غذا و ۱۲۰ بسته لوازم التحریر هر کدام به ارزش ۳۰۰ هزار تومان میان خانواده‌های کم‌بضاعت خبرداد

مجید امیری، دبیر شبکه ملی فعالان مردمی جهاد و شهادت در البرز، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به برنامه‌های مجموعه‌های مردمی حوزه جهاد و شهادت به مناسبت هفته دفاع مقدس در البرز، گفت: به مناسبت این هفته از ۵۰ خانواده ایثارگر، رزمنده و جانباز با برگزاری مراسم‌های مختلف و دیدار با آن‌ها توسط مجموعه‌های مردمی فعال در حوزه جهادت و شهادت تجلیل به عمل می‌آید.

وی از ختم قرآن کریم به نیابت از ۱۱۰ شهید منطقه مشکین دشت در هفته دفاع مقدس یاد کرد و افزود: بیش از ۱۱۰ نفر در این برنامه فرهنگی مشارکت کردند تا توانستیم به یاد هر شهید ختم یک حزب قرآن را انجام دهیم.

دبیر شبکه ملی وارثون در البرز به برگزاری برگزاری مسابقات و صیتنامه‌خوانی شهدا با استفاده از بستر فضای مجازی اشاره کرد و افزود: این مسابقات با شرکت کنندگان ملی مورد استقبال قرار گرفته است‌.

وی از برگزاری ویژه برنامه شب خاطره با رزمندگان با عنوان «یاد یاران» یاد کرد و گفت: این برنامه با حضور عموم مردم در منطقه مشکین دشت با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شده است.

امیری با بیان اینکه موکب شهدا نیز در ایام اربعین پذیرای جاماندگان اربعین است، تصریح کرد: این موکب در منطقه محمدشهر با محوریت ارائه خدمات اربعینی کار خود را از عاشورا تا اربعین حسینی میزبان زائران است.

وی برگزاری مسابقه دابسمش یا لب خوانی با سرودهای انقلابی و دفاع مقدس را یکی دیگر از برنامه‌های انجام شده در هفته دفاع مقدس دانست و ادامه داد: کاروان نمادین اعزام نیرو به جبهه ‌های حق علیه باطل با استفاده از تجهیزات نظامی و بازسازی صحنه‌های مورد نیاز برپا شد و در سطح البرز حرکت کرد.

امیری از توزیع غذا بین نیازمندان به نیابت از شهدا با تصاویر مزین به شهدا یاد کرد و افزود: علاوه بر توزیع پنج هزار پرس غذا میان خانواده‌های نیازمند، ۱۲۰ بسته لوازم‌التحریر هر کدام به ارزش ۳۰۰ هزار تومان برای دانش‌آموزان خانواده‌های کم بضاعت تهیه شده است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم گلریزان آزادسازی زندانیان غیر عمد به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور و مشارکت خانواده معظم شهدا عنوان کرد: با جمع‌آوری بیش از ۳۰ میلیون تومان توانستیم ۱۲ زندانی جرائم غیرعمد را آزاد کنیم.

امیری برگزاری دورهمی فعالان جبهه انقلاب همراه با اکران فیلم گردان قاطریزه و روایتگری پیرامون سختی ‌ ها و مشقات جنگ را دیگر برنامه‌های انجام شده در هفته دفاع برشمرد و گفت: تلاش ما این است که ضمن تکریم یادگاران دفاع مقدس، بتوانیم تجربیات و آموزه‌های این افراد را به نسل جوان منتقل کنیم.

وی از آغاز دوره توانمندسازی برای جمعی از فعالان انقلابی حوزه فضای مجازی یاد کرد و گفت: روزانه در هفته دفاع مقدس پیامک‌های مرتبط با شهدا به بیش از ۱۰ هزار نفر ارسال می‌شود.