حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا بر عهده آحاد ملت است

رئیس هیأت داوران نخستین دوره جایزه مردمی عقیق سلیمانی با تاکید بر اینکه آحاد ملت باید یاد شهدا را زنده نگه دارند گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا نباید به صرف یک نام بردن از آن‌ها ختم نشود و همه ما باید بدانیم هر آنچه داریم را مدیون جهاد و شهادت هستیم.
رئیس هیأت داوران نخستین دوره جایزه مردمی عقیق سلیمانی با تاکید بر اینکه آحاد ملت باید یاد شهدا را زنده نگه دارند و در این زمینه مساجد و صدا و سیما نقش مهمی بر عهده دارند، گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا نباید به صرف یک نام بردن از آن‌ها ختم نشود و همه ما باید بدانیم هر آنچه داریم را مدیون جهاد و شهادت هستیم و باید از این بزرگواران در مقاطع مختلف زندگی بهره‌مند شویم.

به گزارش شبکه ملی وارثون، حجت‌الاسلام المسلمین مهدی ماندگاری عصر امروز طی سخنانی در مراسم اختتامیه نخستین دوره جایزه مردمی عقیق سلیمانی که به همت شبکه ملی فعالان جهاد و شهادت در سالن همایش‌های مجموعه شهدای انقلاب (سرچشمه) برگزار شد، طی سخنانی اظهارکرد: درست است که نظام باید از جایگاه شهدا دفاع کند و یاد شهدا را زنده نگه دارد اما همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها تاکید داشته‌اند، آحاد ملت نیز باید یاد شهدا را زنده نگه دارند و در این زمینه مساجد، صدا و سیما، هیأت‌ها و گروه‌های مختلف نقش مهمی بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: همه فکر می‌کنند که برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب مأموریت دولت است درحالی‌که امثال این برنامه‌ها باید توسط همه مردم دنبال شود.

رئیس هیأت مؤسس شبکه ملی وارثون با بیان اینکه این شبکه بیش از ۱۰ سال است که شکل گرفته و تاکنون دستاوردهای مختلفی نیز داشته است، تصریح کرد: فعالان مردمی جهاد و شهادت جمعی از طلاب و فضای حوزه علمیه قم هستند که به عنوان یک تکلیف دینی برای حمایت و ساماندهی فعالان جهاد و شهادت کشور تلاش می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما شهدا را به عنوان یکی از شاخص‌های مکتب تبلیغ و معرفی می‌کنیم و این افراد فدای مکتب شدند تا مکتب باقی و زنده بماند؛ جمعی از باورها و ارزش‌ها این مکتب را شکل می‌دهد و ما باید باورها و بایدها را در قالب مکتب به مردم ارائه دهیم که اگر این باورها توسط مردم پذیرفته شود باید‌ها نیز در کشور رقم زده می‌شود.

ماندگاری ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد شهدا نباید به صرف یک نام بردن از آن‌ها ختم نشود و همه ما باید بدانیم هر آنچه داریم را مدیون جهاد و شهادت هستیم و باید از این بزرگواران در مقاطع مختلف زندگی بهره‌مند شویم.

رئیس هیأت داوران نخستین دوره جایزه مردمی عقیق سلیمانی ضمن تقدیر از مشارکت مجموعه‌های مختلف فرهنگی در راستای برگزاری این جایزه مردمی عنوان کرد: امیدواریم در دوره‌های آینده بتوانیم به ارتقای این جایزه در حوزه‌های مختلف بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه جایزه عقیق سلیمانی یک حرکت جدید و تازه است، مطرح کرد: در این حرکت به دنبال تقدیر از فعالیت‌های جهادی و مکتبی هستیم و امیدواریم با ارزیابی‌های انجام شده و تقدیرهای مورد نظر بتوانیم گسترش این فعالیت‌ها را رقم بزنیم.

انتهای پیام/