بیانیه فعالان مردمی جهاد و شهادت: خون شهید سلیمانی روح تازه‌ای به فرهنگ جهاد و شهادت خواهد بخشید

فعالان مردمی جهاد و شهادت در بیانیه پایانی پنجمین اجلاس سراسری خود شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی را ذبح عظیم و خون به ناحق ریخته‌ای خواندند که تضمینی برای انقلاب خواهد بود و روح تازه‌ای به فرهنگ جهاد و شهادت و روحیه جهادی خواهد بخشید.

به گزارش روابط عمومی شبکه ملی وارثون، پنجمین اجلاس سراسری فعالان مردمی جهاد و شهادت در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی ظهر امروز بعد از گذشت دو روز در باغ موزه دفاع مقدس تهران به کار خود پایان داد.

فعالان مردمی جهاد و شهادت در مراسم اختتامیه این اجلاس سراسری بیانیه‌ای را قرائت کردند که متن آن بدین شرح است:

از جمله نعمت‌های بزرگ در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بهره‌مندی از حضور و فرمایشات ولی فقیه و امام امت است و رسالت امام هدایت و جهت‌‌دهی ظرفیت‌های امت به سوی رهایی از ظلمت و حرکت به سمت تعالی و کمال است. رسالت امت نیز حرکت در مسیری است که امام ترسیم می‌کند و عمل به این رسالت نیازمند شکل‌گیری رابطه‌ای نظام‌مند میان امام و امت است.

اولین رکن شکل‌گیری این رابطه نظام‌مند بیان رهنمون از سوی امام و عمل به رهنمود از رسوی ملت است، پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و حفظ و پایداری آن تا به امروز که گام اول آن با دستاوردهای بسیار به پایان رسیده است، مرهون رهنمودهای امامین انقلاب و عمل به این رهنمون‌ها از سوی امت به خصوص جوانان مؤمن و انقلابی بوده است، ادامه این مسیر و پیمودن گام دوم نیز در گرو حفظ رابطه امام و امت است، رابطه‌ای که اساس آن بیان رهنمون از سوی امام و عمل به آن از سوی امت است.

در پیروزی انقلاب و پیموندن گام نخست آن رزمندگان و مجاهدان فی سبیل‌الله و در ادامه مجاهدان عرصه‌های فرهنگی، فعالان خودجوش جهاد و شهادت بیشترین و بزرگ‌ترین سهم را داشته‌اند چراکه جوانان انقلابی با گوش سپردن به رهنمون‌های امامین انقلاب از شعور بالایی برخوردار شده و توانستند با دفاع جانانه در جنگ سخت و سپس ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در جنگ نرم پاسدار اسلام و انقلاب باشند و با این اقدام در واقع بنیان‌گذار رابطه امامت و امت در دوران غیبت باشند به عقیده ما فرهنگ جهاد و شهادت موتور پیشران انقلاب در گام اول بود که شتاب این موتور حاصل مجاهدت رزمندگان و فعالان این عرصه از جمله فعالان مردمی خودجوش بوده است.

جامعه فعالان مردمی این عرصه بزرگ‌ترین رسانه نوین در فرهنگ جهاد، شهادت و دفاع مقدس بوده و هستند که طی این سال‌ها مجاهدت بسیار کرده‌اند، امروز ارتقا این رسانه و کارکردش امری است ضروری برای حفظ موتور پیشران انقلاب و شتاب آن برای پیمودن گام دوم و عبور از موانعی که مانع دست‌یابی به اهداف است.

لذا رسالت و تکلیف فعالان این عرصه در گام دوم انقلاب سنگین‌تر و اهمیت آن بیشتر است، هر چند ما رزمندگان و افسران جنگ نرم همانند الگوهای مجاهد و مخلص خود یعنی شهدای والا مقام گرفتار بی‌مهری‌ها، کم توجهی‌ها و کم لطفی‌ها هستیم اما از آن‌ها آموختیم که «ان معی ربی» و خداوند با ما است، از این رو با وجود کمی عددمان، ضعف توانمان و محدودیت میدان عمل، با تکیه بر ایمان، اخلاص، اعتماد حضرت آقا و تلاش مجاهدانه به امام و مقتدای خود لبیک گفته و در طلیعه گام دوم انقلاب مجتمع شده و با یکدیگر عهد می‌بندیم که:

۱-همواره رهرو راه امام راحل(ره) و عامل به فرمایشات امام خامنه‌ای بوده و در مسیر شکل‌دهی به جبهه فعالان جهاد و شهادت کوشا باشیم.

۲- در برابر ناملایمات و بی‌توجهی‌های دست‌اندرکاران و صاحب منسبان مأیوس نشده و همواره گوش به فرمان امام امت داشته و امیدوارانه استمراربخش رابطه میان امام و امت باشیم.

۳- همواره مروج و مدافع فرهنگ متعالی جهاد و شهادت بوده و در مسیر معرفی جلوه‌های فاخر آن از دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران تا گسترش روح مقاومت در منطقه و جهان باشیم.

۴- خون پاک شهیدان راه حق را گنج عظیم و ذخیره معنوی اسلام و انقلاب و ضامن حیات آن دانسته و در انتقال پیام امیدبخش شهیدان به آحاد ملت از جان و دل مایه بگذاریم.

۵- وقوع شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی را در ایام برگزاری اجلاس فعالان جهاد و شهادت و در طلیعه گام دوم انقلاب، ذبح عظیم و خون به ناحق ریخته‌ای می‌دانیم که تضمینی برای انقلاب خواهد بود و روح تازه‌ای به فرهنگ جهاد و شهادت و روحیه جهادی خواهد بخشید.

خاطرنشان می‌شود، در این مراسم بیانیه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به مناسبت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی توسط نماینده این جبهه قرائت شد.