مخاطبان یادواره شهدا ۱۰ میلیون نفر هستند/ شبکه ملی وارثون به دنبال انسجام سازی فعالان مردمی است

عضو شورای راهبردی شبکه ملی وارثون، یکی از کارهای شبکه ملی وارثون را شناسایی فعالیت‌های مردمی در عرصه فرهنگ جهاد و شهادت برشمرد و گفت: مخاطبان یادواره‌ها در کشور بیش از 10 میلیون نفر هستند. تمام این‌ها بافت شبکه هستند.

به گزارش روابط عمومی شبکه ملی وارثون؛ حجت‌الاسلام والمسلمین جواد شفیعیان، عضو شورای راهبردی شبکه ملی وارثون در نشست «معرفی ابعاد شبکه، نقش‌ها و کارکردها» پنجمین اجلاس سراسری فعالان مردمی جهاد و شهادت که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، پیشروی انقلاب را به برکت فرهنگ جهاد و شهادت دانست.

وی اضافه کرد: فرهنگ جهاد و شهادت در چهار دهه انقلاب اسلامی را حفظ کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعیان با بیان این‌که از ۹ دی بسیار صحبت می‌شود ولی از زمینه‌های آن صحبت نمی‌شود، یادآور شد: مردم در این روز به سبب هتک حرمت پرچم امام حسین(ع) پرخروش به صحنه آمدند و این حضور پرشور به سبب تلاش فعالان فرهنگ جهاد و شهادت بود.

وی تأکید کرد: گام دوم انقلاب با تکیه بر فرهنگ جهاد و شهادت ادامه پیدا می‌کند. دوام موتور محرک امم به فرهنگ جهاد و شهادت بستگی دارد.

عضو شورای راهبردی شبکه ملی وارثون، یکی از کارهای شبکه ملی وارثون را شناسایی فعالیت‌های مردمی در عرصه فرهنگ جهاد و شهادت برشمرد.

وی اذعان کرد: براساس شناسایی‌های صورت گرفته فعالیت‌های مردمی در عرصه فرهنگ جهاد و شهادت نشانگر طیف گسترده‌ای از این فعالیت‌ها است.

این فعال عرصه فرهنگی ادامه داد: افراد بسیار زیادی در عرصه فرهنگ جهاد و شهادت فعالیت می‌کنند، موضوعات متعددی در این زمینه بررسی می‌شود، تقریباً همه استان‌ها درگیر این موضوع هستند، بسترها و مؤسسات مختلفی نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعیان با اشاره به این‌که متأسفانه مطالعه در کشور کم است، عنوان کرد: البته با این وجود رکورد مطالعه کتاب متعلق به کتاب‌های دفاع مقدس است.

وی افزود: مخاطبان یادواره‌ها در کشور بیش از ۱۰ میلیون نفر هستند. تمام این‌ها بافت شبکه هستند.

عضو شورای راهبردی شبکه ملی وارثون عنوان کرد: خود یادواره‌ها دارای بافت‌های مختلفی همانند روایان، سخنرانان، مداحان، نویسندگان و… است که هدف ما انسجام میان این گروه‌ها است.

وی تصریح کرد: شبکه ملی وارثون به دنبال ایجاد یک شبکه از میان تمام این گروه‌ها است. البته در حال حاضر در حوزه فرهنگ جهاد و شهادت، فعالان عرصه روایتگری و فعالان عرصه نشر و فرهنگ کارهایی صورت گرفته است.

انتهای پیام/