تجلیل از خون هایی که فرش راه اربعین شد

 

در اربعین ۱۴۰۲، مزار شهید ابومهدی المهندس و یاران شهیدش در وادی السلام، قدمگاه زایران اربعین حسینی و میعادگاه آنان در عراق شد.

 

به گزارش خبرنگار افتخاری جامعه از نجف اشرف، یادواره شهید ابو مهدی المهندس و یاران شهیدش در عصر آخرین پنجشنبه قبل از اربعین، در مزار ایشان و در بزرگترین آرامستان شیعیان جهان، برگزار گردید.

این یادواره که به همت جامعه فعالان مردمی وارثون و با همکاری کمیته فرهنگی اربعین برگزار شد، میزبان ده ها نفر از زائران اربعین بود. حضور زائران اربعین در مزار شهید ابومهدی، به رغم اینکه خارج از مسیر پیاده روی بوده و دسترسی به آن دشوار بود، جهت ابراز ارادت و قدردانی از زحمات این شهید عزیز در حفظ امنیت و گشایش راه اربعین حسینی بود.

این مراسم که با حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران ایران برگزار گردید، در تلاش بود تا با توجه دادن به شهدای والا مقام جبهه مقاومت، رسم مجاهدت تا شهادت را ضامن بقاء راه امام حسین علیه السلام و تقویت اربعین حسینی معرفی نماید.

این مراسم با حضور حجت الاسلام نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت الاسلام احمدی مسئول کمیته فرهنگی اربعین، حجت الاسلام جوشقانیان عضو هیئت موسس جامعه فعالان وارثون و حجت الاسلام شفیعیان دبیر این جامعه برگزار گردید.

حضور راویان روحانی و غیر روحانی اربعین، خادمان موسسه لواء الخدمه الحسینیه، فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب، و برخی دبیران این جبهه در این مراسم چشمگیر بود.

شهید ابومهدی المهندس به همراه یارانش در شب ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸، پس از استقبال از شهید قاسم سلیمانی در مسیر بازگشت از فرودگاه بغداد، به دست ارتش تروریستی آمریکا و با اصابت موشک های هوا به زمین، به خودرویشان، در کنار شهید سلیمانی به شهادت رسیدند.