جانشین شبکه فعالان جهاد و شهادت: مهم‌ترین خدمت شبکه وارثون در راهیان نور امسال خدمات رسانه‌ای است

جانشین شبکه ملی فعالان جهاد و شهادت (وارثون) گفت:یکی از مهم‌ترین خدمات شبکه وارثون در راهیان نور سال جاری به فعالان خدمات رسانه‌ای و تبلیغی است که در قالب‌های مختلف و انتشار گسترده آن‌ها در رسانه‌ها صورت گرفته و می‌گیرد.

جانشین شبکه ملی فعالان جهاد و شهادت(وارثون) گفت: یکی از مهم‌ترین خدمات شبکه وارثون در راهیان نور سال جاری به فعالان خدمات رسانه‌ای و تبلیغی است که در قالب‌های مختلف و انتشار گسترده آن‌ها در رسانه‌ها صورت گرفته و می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار شبکه فعالان جهاد و شهادت(وارثون) بهمن کهن، جانشین شبکه ملی فعالان جهاد و شهادت(وارثون) در نشست فعالان مردمی راهیان نور که در اردوگاه شهید حبیب الهی اهواز با حضور آیت‌الله جزایری نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اهواز و جمعی از شبکه فعالان جهاد و شهادت برگزار شد، گفت: شبکه ملی وارثون در محورهای مختلفی همچون اقدامات ستادی، مطالعاتی و پژوهشی، شبکه‌سازی و توانمندسازی فعالان و ساماندهی و هدایت فعالیت‌های حوزه جهاد و شهادت اقداماتی را انجام داده است.

وی در ادامه افزود: بیش از ۲۵ فعالیت شاخص و اثربخش فعالان مردمی‌، شناسایی و مورد حمایت و پشتیبانی به شکل‌های مختلف قرار خواهند گرفت.

کهن اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین خدمات شبکه وارثون در راهیان نور سال جاری به فعالان خدمات رسانه‌ای و تبلیغی است که در قالب‌های مختلف طراحی و تولید پوستر، کلیپ‌ها و تیزرهای تبلیغاتی، طراحی موشن و گزارش‌های خبری و تلویزیونی و انتشار گسترده آن‌ها در رسانه‌ها -خصوصاً فضای مجازی- صورت گرفته و می‌گیرد.


وی ادامه داد: راه‌اندازی ستاد راهیان نور شبکه وارثون در سه سال اخیر در راستای شبکه‌سازی فعالان راهیان نور است و در آینده نزدیک با حمایت و مساعدت‌های ستاد مرکزی راهیان نور و قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، شبکه موسسه‌های مردم‌نهاد راهیان نور، به‌صورت رسمی فعالیت‎های خودش را شروع خواهد کرد.

جانشین شبکه ملی فعالان جهاد و شهادت(وارثون) یادآور شد: برپایی نمایشگاه توانمندی فعالان استان خوزستان در ایام راهیان نور، اعزام کاروان خانواده شهدای مدافع حرم به راهیان نور،‌ برگزاری سلسله یادواره‌های شهدای مدافع در یادمان‎های دفاع مقدس، اجرای یک شب از جشنواره ملی ره‌آورد سرزمین نور، طراحی و چاپ و نشر پوسترهای اتوبوسی شهدای مدافع و همچنین برپایی جشنواره ابتکارات مردمی در راهیان نور بخشی از این فعالیت‌های شبکه موسسه‌های مردم‌نهاد راهیان نور است.

وی ادامه داد: اجرای ویژه‎برنامه‌های اختصاصی کودکان و نوجوانان در قالب «سنگر آسمانی» در یادمان شلمچه و هویزه و برپایی غرفه‌های کودکانه در یادمان دهلاویه و اروند و پارک آبادان و اعزام راویان تخصصی دانش‌آموزی به مدارس و پارک‌های شهر آبادان و خرمشهر بخشی از فعالیت‌های مؤسسات مردمی فعال در راهیان نور است.

کهن خاطر نشان کرد: اجرای ویژه‌برنامه چندرسانه‌ای روایتگری «بله‌برون» با حضور راوی گرانقدر حاج حسین یکتا در شلمچه به مدت ۱۰ شب،  راه‌اندازی رادیو راهیان و غرفه‌های کودکانه در طرح اعزام خودروهای شخصی ستاد شهید باقری و اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی در هویزه با محوریت شهید جرفی و معرفی گلزار غریب کرخه نور از دیگر برنامه‌های فعالان مردمی جهاد و شهادت در راهیان نور امسال است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه سراسری کتاب‌خوانی «خداحافظ سالار شهید همدانی» و مسابقه کتاب‌خوانی «خانواده موفق»، پیاده‌روی بزرگ عرشیان به سمت یادمان هویزه با حضور مردم و دانشجویان در روز جمعه ۱۱ اسفندماه و اردوی جهادی طلاب و دانشجویان به روستاهای آبادان و دشت ذوالفقاریه بخشی از فعالیت‌های گسترده مؤسسات مردمی در راهیان نور امسال است.

جانشین شبکه فعالان جهاد و شهادت(وارثون) با اشاره به بخشی از فعالیت‌های این شبکه در راستای معرفی مؤسسات فعال مردمی در حوزه دفاع مقدس و راهیان نور در پایان گفت: طراحی و انتشار پوسترهای اتوبوسی شهدای مدافع حرم، تدوین و انتشار کتاب زیارت با معرفت شهدا و تدوین و انتشار ویژه نامه فن‌آوری راهیان نور در قالب شماره بهمن یا اسفندماه نشریه حلقه وصل بخشی از فعالیت‌های این شبکه است.

شایان ذکر است، در ابتدای این نشست برخی از فعالان مردمی شرکت کننده در این نشست همچون موسسه مردمی میقات ظهور، طلوع غدیر اندیمشک، عرشیان، کانون باقرالعلوم آبادان، موسسه قدر هویزه، پرچم، موسسه قدسیان، خادم الشهدا فیروزآباد، مبشران نور امید، حماسه یاران، معراج پویندگان، سیره شهدا، بنون و یادمان علقمه به معرفی خود و فعالیت های خود در راهیان نور پرداختند.