سه اصل برای قرار گرفتن در مسیر اراده الهی/ رمز پیروزی انقلاب نترسیدن است

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری، اصل نخست برای حرکت در مسیر اراده الهی را نترسیدن دانست و گفت: پس از انقلاب نبی اکرم(ص) مردم ترسیده و خانه نشین شدند. اگر امروز ما نیز بترسیم انقلاب زمین گیر می شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه ملی وارثون؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری، رئیس هیات موسس شبکه وارثون در مراسم افتتاحیه پنجمین اجلاس سراسری فعالان مردمی جهاد و شهادت که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، تصریح کرد: سخنان امام راحل و حضرت آقا کلام خدا و ولی خدا است. چون ولی خدا جز حرف خدا چیزی نمی‌گوید.

وی با تأکید بر این‌که اگر اراده امت در مسیر اراده خدا قرار گیرد، همه وعده‌های خداوند محقق می‌شود، بیان داشت: اراده امت امیرمؤمنان(ع) در کنار امیرمؤمنان(ع) که ولی خدا بودند، یکسان نبود. اراده امت امام حسن(ع) و امام حسین(ع) با ولی خدا در یک جهت نبود به همین دلیل شهادت امیرمؤمنان(ع) و حسنین(ع) رخ داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به این‌که اراده امت حضرت روح الله و امت حضرت آقا با وجود این‌که این دو بزرگوار معصوم(ع) نیستند، هم راستا با اراده الهی است، گفت: چون امت با ولی خدا همراه هستند، دشمن عقب نشینی کرده است.

وی یادآور شد: البته معنایش این نیست که قدرت ولی‌فقیه از امام معصوم(ع) بیشتر است بلکه نشانگر آن است که پیوند میان امت و ولایت محکم است. قاعده الهی این است که اگر در مسیر الهی حرکت کنیم، پیروز می‌شویم.

رئیس هیات موسس شبکه وارثون اذعان داشت: آن قاعده‌ای که گام اول انقلاب را به نتیجه رساند، گام دوم را نیز به نتیجه خواهد رساند. انقلاب در گام اول مسیر خود را رفته و امروز در گام دوم هستیم که نیازمند مراقبت ویژه است.

وی افزود: تاکنون چندین انقلاب رخ داده که در گام اول پیروز ولی در گام دوم شکست خورده‌اند. مورد اول، انقلاب نبی اکرم(ص) بود که در گام اول تا زمان رحلت حضرت(ص) بود و در این گام پیروز شد ولی در گام دوم که پس از رحلت حضرت(ص) بود به نتیجه کامل نرسید. از گام دوم انقلاب پیامبر(ص) بنی امیه و بنی عباس بیرون آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری، با بیان این‌که انقلاب حضرت زهرا(س) خمیر مایه انقلاب نبی اکرم(ص) را نگه داشت، گفت: انقلاب دوم عاشورا بود. در گام اول تا شهادت امام حسین(ع) و در گام دوم پس از شهادت حضرت(ع) رخ داد که به شواهد تاریخی این انقلاب در هر دو گام پیروز شد.

وی یادآور شد: انقلاب سوم انقلاب مشروطه بود که در گام اول پیروز شد ولی در گام دوم شکست خورد، در گام دوم شیخ فضل الله به بالای چوبه‌دار رفت و از داخل آن پهلوی بیرون آمد.

این استاد حوزه اصل نخست برای حرکت در مسیر اراده الهی را نترسیدن دانست و گفت: پس از انقلاب نبی اکرم(ص) مردم ترسیده و خانه نشین شدند. اگر امروز ما نیز بترسیم انقلاب زمین گیر می‌شود.

وی با اشاره به این‌که بصیرت به معنای فهمیدن است و به سن و مدرک بستگی ندارد، خاطرنشان کرد: بصیرت نباشد آیت‌الله العظمی هم به جای هفته وحدت، هفته برائت را پایه گذاری می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری بیان داشت: بصیرت ولی خدا از همه بیشتر است. امروز مسئولان مذاکره کننده ۷ سال بعد فهمیده‌اند آمریکا قابل اعتماد نیست ولی امامین انقلاب از ۴۰ سال پیش این موضوع را می‌دیدند.

وی افزود: قدر ولی خدا را ندانیم حجاج‌های دنیا نصب ما می‌شود. رمز این‌که در مسیر اراده الهی قرار گیریم نترسیدن است. از سه چیز نباید بترسم؛ از کمی عدد نترسیم، از مشکلات نترسیم و از سختی‌ها نترسیم. نتیجه نترسیدن ولی خدا این است که حاضر نمی‌شود نامه ترامپ را بپذیرد. نترسیم مشکلات حل می‌شود.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا اصل دوم برای قرار گرفتن در مسیر اراده الهی را امیدواری برشمرد و اظهار کرد: امروز نارضایتی مقداری در جامعه است ولی نباید تبدیل به ناامیدی شود. وقتی نارضایتی و ناامیدی باشد سبب اغتشاش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه قوای سه گانه، دانشگاه، حوزه، صدا و سیما و… در تراز نداریم. البته برخی خوب کار می‌کنند ولی خب کافی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری سومین اصل را کم نگذاشتن در کارها بیان کرد و عنوان کرد: مشکل مملکت ما به سبب کم گذاشتن برخی است. باید در تکلیف خود مجاهدت کرد. هیچ کسی نباید در تکلیف خود کم بگذارد. مردم در انتخابات مجاهد و مقاوم انتخاب کنند.

انتهای پیام/